SJ Gaming vahvistaa organisaation osaamista kahdella huippu-tekijällä

Helmikuussa 2019 SuperJymystä SJ Gamingiksi eriytetty eurheiluorganisaatio on pelannut vakuuttavasti tänä vuonna. Organisaation CS:GO-joukkue nappasi halutun Finnish Esports Leaguen voittopokaalin ja sijoittui toiseksi Telian uudessa liigassa, häviten finaalissa maailmanlistan kolmoselle ENCE:lle.

Eriyttämisen taustalla on myös yhtiöittäminen SJ Esports Oy:ksi ja toimintaa halutaan kehittää muutenkin kuin pelkästään pelikentillä. Tämän seurauksena yhtiön organisaatiota vahvistettu kahdella huippu rekrytoinnilla. Rekrytoinnit on osoitus siitä, että yrityksen omistajat ovat sitoutuneet kehittämään toimintaa laajemmaksi.

Toimitusjohtajaksi on valittu Jari Karlsson, joka on eurheilu-kentällä vielä tuntematon nimi. Syy tähän löytyy miehen pelitaustasta, joka ei ole aivan viime vuosilta.

Uusi toimitusjohtaja Jari Karlsson pitää uusia haasteitaan mielenkiintoisina

– Oma pelitausta tulee aivan 90-luvun lopusta, counter-striken ensimmäisistä versioista. Kyllä niiltäkin vuosilta hyvin muistaa clanbasessa pelatut ottelut, sekä silloiset kärkinimet kommentoi Jari Karlsson omaa pelitaustaansa.

Aivan uudenlaisessa ympäristössä Karlsson ei kuitenkaan ole, sillä hän on ollut osana brändi- ja urheilumarkkinointia jo 90-luvusta alkaen.

– Olen päässyt olemaan mukana monenlaisissa ympäristöissä, kuten rakentamassa 90-luvulla ilmiötä Sotkamon Jymyn pesäpallobrändistä, jolloin se nousi suomalaisten miesten keskuudessa kolmanneksi suosituimmaksi brändiksi, avaa Jari Karlsson omaa historiaan. Edelle jäi vain Mika Häkkinen ja Mercedes Benz.

Karlssonilla löytyy myös kokemusta Suomen suurimmista mainostoimistoista, ja niissä työskentelystä useiden kotimaisten kuluttajabrändien kanssa. Edellisessä tehtävässään hän vastasi urheiluravinne brändi FASTin markkinoinnista ja tuotekehityksestä.

– Voisiko sanoa, että ympyrä sulkeutuu, kun pitkän matkan jälkeen olen takaisin Jymyssä. Innostavaa on se että, eurheilun lyhyt historia antaa mahdollisuudet rakentaa uutta kulttuuria ja kehittää koko lajia, sekä yksilöiden kehitysmetodeja, Karlsson avaa siirtymistään uusiin haasteisiin.

SJ Gaming on hankkinut riveihinsä myös pitkän linjan eurheiluvaikuttajan, Otto Takalan. Takala tulee SJ:n uutena urheilutoimenjohtajana ottamaan vastuulleen mm. organisaation urheilupuolen johtamisen ja kehittämisen.

Otto Takala kertoo olevansa kiitollinen mahdollisuudesta työskennellä SJ:n kaltaisessa urheiluorganisaatiossa

– Intohimoisen kehittäjän ja urheilijan sydämen omaavalle uusi johtajan tehtävä, lujan urheiluhengen omaavassa eurheiluorganisaatiossa, on ennen kaikkea kiehtova tilaisuus, kommentoi Otto Takala.

Takalalla löytyy uskoa vahvasti siihen, että laadusta tinkimätön, jatkuvasti kehittyvä ja pitkäjänteisesti tavoitteellinen urheiluseuratoiminta on menestyvän huippu-urheilun avaintekijöitä.

– Lähdemme kehittämään eurheilutoiminnan rakenteita ja tekemään töitä sen tavoitteen eteen, että alan toimintaympäristöistä tulisi entistä kokonaisvaltaisemmin tavoitteellisempia ja mahdollistavampia, niin perheille, harrastajille ja huippu-urheilijoille, kuin myös muille toimijoille, Otto takala jatkaa.

Organisaation huippu-urheilun kehittämisen lisäksi molemmat herrat valoittavat myös vähän tulevaisuutta, ja kommentoivat, että jotain isoa on tulossa.

– Teemme tällä hetkellä töitä myös merkittävän palvelukehityksen parissa. Tarkoitus on luoda uudenlainen eurheilun valmennus- ja seuratoimintaympäristö, jokaisen kansallisen eurheilukentän toimijan ja harrastajan hyödynnettäväksi. Hanke etenee hyvää vauhtia ja toivomme pääsevämme kertomaan tästä lisää vielä loppuvuoden aikana, Karlsson vihjailee.

Uusien avainhenkilöiden myötä yhtiön toiminta on laajentunut pääkaupunkiseudulle. Kuitenkaan omia juuria ei ole unohdettu yhtiössä.

– Jatkamme myös panostusta Kainuun alueen eurheilun kehittämiseen ja akatemia-toimintaan. Sotkamo tulee aina olemaan meille toinen koti, olemme ylpeitä juuristamme. Karlsson toteaa.

• Black YouTube Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black Twitter Icon
  • Black Facebook Icon

ABOUT

SJ Gaming is a Finnish esports organization, with a top level CounterStrike: Global Offensive team. SuperJymy re-branded their Esports to SJ Gaming in early 2019.

SJ Esports Oy

Kainuuntie 3